CHARAKTERISTIKA:
Do hliníkových profilů a plastových dílců, zajišťujících posun křídel ve vodicích kolejnicích a jejich následné otevírání, jsou vsazeny skleněné tabule, nejčastěji z plaveného čirého skla tl. 4–6 mm nebo izolačního dvojskla 16 mm, které v plné míře splňuje požadavky bezpečnosti systému a normové hodnoty pro přirozené osvětlení přilehlé místnosti.
Pro zasklení je možno využít čiré i barevné sklo, izolační dvojsklo, případně i polykarbonátové desky, desky z lehčeného PVC, oboustrannou laminovanou dřevotřísku, zrcadlo.
VÝHODY:
- snadné ovládání
- bezúdržbový provoz
- velmi dobré těsnící vlastnosti
- nenáročnost na prostor
- křídla jezdí po kolejnici a ne v drážce
- možnost barevného provedení profilů
- rychlá a bezpečná montáž bez lešení a lávek
- možné použití izolačního dvojskla
TECHNICKÝ POPIS:
Materiály
Rámy posuvných oken, vodicí kolejnice a uzavírací lišty z profilů z hliníkových slitin ve standardní barevné úpravě natur elox nebo bílý komaxit (jiné barvy podle stupnice RAL na zakázku). Ostatní dílce z materiálů nepodléhajících povětrnostním vlivům a UV záření (nerez, plast). Výplně nejčastěji za skla tl. 4–6 mm, bezpečnostního lepeného skla s PVB fólií, kaleného skla tl. 4–6 mm, izolačního dvojskla 16 mm a jiných materiálů (polykarbonáty, plexi, Novodur, PVC apod.)
Skladba, konstrukce a funkce výrobku:
Výplně jsou vsazeny a zasilikonovány do profilů opatřených kartáčkovým těsněním spojených plastovými rohovníky, ve kterých jsou kolečka (nerezová samomazná ložiska s plastovou bandáží) zajišťující posun křídel ve vodicích kolejnicích a pojistky proti vysazení, 1–8 posuvných křídel pojíždí po spodní kolejnici a jsou vedena horní kolejnicí stejného tvaru v úrovni zábradlí (nezasahují do vnitřního prostoru lodžie). Ve spodní kolejnici jsou vyraženy drenážní otvory pro odtékání dešťové vody a tajícího sněhu. Boční uzavírací profily a konstrukce vertikálních profilů zajišťují téměř dokonalou těsnost celé konstrukce. Ve spodní a horní rovině jsou průduchy pro trvalou infiltraci.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozměry:
- maximální rozměry zasklívaného prostoru 12,0 × 2,5 m.
- při kombinaci s pevnými okny se tyto rozměry mohou dále zvětšovat.
Hmotnost:
- Plošná – 14 kg.m2 (při použití Float 4 mm); 25 kg.m2 (při použití izolačního dvojskla 16 mm).
- Na běžný metr – 23 kg (při výšce zasklení 1,5 m a při použití Float 4 mm); 40 kg (při výšce zasklení 1,5 m a při použití izolačního dvojskla 16 mm).
Tepelně technické vlastnosti:
- Při použití izolačního dvojskla 16 mm: k = 3,5
STAVEBNÍ REALIZACE:
- systém je před vlastní montáží zkompletován
- montáž se provádí z vnitřní strany lodžie připevněním na stávající konstrukci zábradlí
- spojovací materiál používáme výhradně nerezový třídy A2
Provoz a údržba:
- snadná a komfortní ovladatelnost
- udržování spodní kolejnice v čistotě pro lehký a bezhlučný provoz křídel
- mytí oken je usnadněno možností vysazení křídel
Popis a funkce výrobku:
Pohyb 1–8 posuvných křídel je zajištěn kolečky ve spodní kolejnici, opatřené drenážními otvory pro odtékání dešťové vody a tajícího sněhu. Jedná se tedy o systém nezavěšený, kdy celou váhu přenáší spodní pojezdový profil, přičemž křídla jsou vedena horním profilem stejného tvaru v úrovni zábradlí (nezasahují do vnitřního prostoru lodžie).
K hornímu i spodnímu profilu mohou být připevněny okapové lišty vyrobené z hliníkového příp. pozinkovaného plechu v barevné úpravě dle přání zákazníka či charakteru stavby.
Boční uzavírací profily a speciální těsnění mezi křídly zajišťují téměř dokonalou těsnost celé konstrukce. Pro trvalou infiltraci, nutnou k odvětrávání především zplodin plynových spotřebičů, jsou vytvořeny v horní a spodní části mezi skleněnými tabulemi a kolejnicemi průduchy.
Hliníkové profily jsou povrchově upraveny vypalovaným lakem bílé barvy s předpovrchovou úpravou chromátováním, popř. eloxáží v barvě natur. Veškerý použitý spojovací materiál je nerezový tř. A2. Všechny plastové komponenty a použité tmely jsou UV stabilní. Tím je zaručena velmi dlouhá životnost celého systému a jeho bezchybná funkčnost po celou dobu životnosti.
Systém je před vlastní montáží zkompletován ve výrobě. Montáž se provádí z vnitřní strany lodžie a není tedy potřebné lešení či lávka. Na stávající konstrukci lodžie a zábradlí jsou nosné a vodicí kolejnice připevněny polyethylenovými kotvami do betonu a cihel, případně pomocí šroubů do oceli v případě montáže na ocelové nosníky. Osová vzdálenost jednotlivých kotev je cca 450–600 mm – podle typu materiálu, do kterého je systém kotven.Vyrovnání profilů je provedeno pomocí plastových distančních podložek. Spáry vzniklé po montáži mezi profily systému a stavebním otvorem jsou kryty tmelením popř. přelištováním – podle velikosti vzniklé spáry. Materiálem k provedení přelištování je nejčastěji hliníkový nebo pozinkovaný plech s povrchovou úpravou komaxitem v barvě profilů systému. Lišty se lepí pomocí silikonových tmelů popř. šroubují.
Posun křídel:
Posun křídel je zajištěn kolečky – nerezovými samomaznými ložisky s plastovou bandáží, která jsou uložena v rohovnících. Posun křídel je umožněn k pravé či levé straně, popř. od středu k oběma stranám zasklené lodžie.
Osazení profilů dílci „roh“
Plastové dílce „roh“ (2+2 ks/1 křídlo) jsou k horizontálním profilům fixovány šroubem a do vertikálních profilů jsou naraženy, Spoj je zajištěn kyanoakrylátovým lepidlem. Profily vč. rohů jsou následně ke sklu fixovány pomocí speciálního silikonového tmelu.
Kolejnice:
Spodní pojezdový i horní vodicí profil jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, povrchově upraveny práškovým vypalovaným lakem – komaxitem s předpovrchovou úpravou chromátováním, popř eloxáží. Čímž je zaručena dostatečná ochrana materiálu a tím i velmi dlouhá životnost. Tvar profilů je výsledkem kombinace funkčnosti a vysoké estetičnosti. Lem profilů zajišťuje odvod kondenzátu.
Těsnění:
Pro těsnění křídel mezi sebou a křídel a profilů je použito kvalitní kartáčkové mohérové těsnění. Jeho přiléhavost zajišťuje téměř dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu. Zároveň umožňuje dostatečnou infiltraci nutnou zvláště u lodžií přiléhajících k místnostem s plynovými spotřebiči. Infiltraci podporují průduchy v profilech. Dále těsnění zvyšuje zvukovou nepropustnost spár.
Ovládání a údržba:
Jednotlivá křídla se posunují pomocí tlaku ruky na jednu svislou hranu skla. Posun 1. křídla je umožněn madlem.
Mytí skel je usnadněno možností vysazení křídel. Pro mytí jsou doporučeny běžné prostředky bez abraziv. Velikost profilů umožňuje pohodlné čištění vlhkým hadrem. Odvod srážkové vlhkosti je zabezpečen odtokovými drážkami v pojezdovém profilu.